XTC en antidepressiva

VRAAG

Ik slik parexotine 10.mg maar wil xtc gebruiken of m kan dat of is dat te gevaarlijk?

ANTWOORD

Beste vraagsteller, 

Goed dat je dit uitzoekt! 

Lees even de pagina over xtc en antidepressiva. Het is niet verstandig om XTC te gebruiken als je paroxetine slikt. Paroxetine kan ervoor zorgen dat XTC minder of anders werkt dan je verwacht. Tegelijk kunnen er wel vervelende of risicovolle bijwerkingen optreden, zoals oververhitting, hartkloppingen, misselijkheid, angst of onrust en serotoninesyndroom

We kunnen daarom niet zeggen dat deze combinatie zonder risico's is.

Sommige mensen denken eraan om een paar dagen te stoppen met hun medicatie om toch XTC te kunnen gebruiken. Dat raden we af. Plotseling stoppen met Paroxetine kan namelijk ook klachten geven en invloed hebben op hoe je je voelt.

Als je het toch doet en het extra risico wilt lopen dan: zo min mogelijk en zo laag mogelijk doseren.

Tot slot kunnen de klachten waarvoor je de medicatie slikt verergeren na gebruik van XTC. 

Groet,

Manon 

22 juni 2026
NIET GEVONDEN WAT U ZOEKT Stel een Vraag >