XTC en antidepressiva
Beste vraagsteller,
Goed dat je dit uitzoekt!
Lees even de pagina over xtc en antidepressiva. Het is niet verstandig om XTC te gebruiken als je paroxetine slikt. Paroxetine kan ervoor zorgen dat XTC minder of anders werkt dan je verwacht. Tegelijk kunnen er wel vervelende of risicovolle bijwerkingen optreden, zoals oververhitting, hartkloppingen, misselijkheid, angst of onrust en serotoninesyndroom.
We kunnen daarom niet zeggen dat deze combinatie zonder risico's is.
Sommige mensen denken eraan om een paar dagen te stoppen met hun medicatie om toch XTC te kunnen gebruiken. Dat raden we af. Plotseling stoppen met Paroxetine kan namelijk ook klachten geven en invloed hebben op hoe je je voelt.
Als je het toch doet en het extra risico wilt lopen dan: zo min mogelijk en zo laag mogelijk doseren.
Tot slot kunnen de klachten waarvoor je de medicatie slikt verergeren na gebruik van XTC.
Groet,
Manon
