Hallo, ik ben een vrouw van 28 jaar en normaal...

VRAAG

Hallo, ik ben een vrouw van 28 jaar en normaal postuur. Ik heb een vraag over alcoholgebruik. Wanneer ik drink, voel ik het effect van 1 glas al. Ik krijg het dan heel erg heet, wordt helemaal rood. Wanneer ik een glaasje meer drink ben ik al snel aangeschoten/dronken. Ook voel ik mijn hart heel hard en snel bonken en krijg jeuk aan mijn handen/voeten. Nu ben ik gister uitgegaan, en heb zelf niet meer bijgehouden hoeveel ik heb gedronken. Op een gegeven moment kreeg ik een afschuwelijke, bonkende hoofdpijn en begon witte vlekken voor mijn ogen te zien. En steken van pijn flitsten door mijn hoofd. Dit was heel angstaanjagend, had ook het geval dat ik out kon gaan. Zijn deze symptomen slechts door alcohol veroorzaakt of zou iemand iets in mijn drinken gedaan hebben? En hoe komt het dat ik zo snel effect merk van alcohol en kan ik beter niet meer drinken? Alvast bedankt, vriendelijke groeten.

ANTWOORD

Je code was: 413806 Beste vraagsteller, Sorry voor het retard. Je klachten klinken als de afkeerreacties die mensen krijgen die disulfiram slikken tegen alcoholisme en er desondanks toch bij drinken. ( merknaam: refusal of antabus) Als je het 1 keer meemaakte, kan iemand het theoretisch in je glas hebben gedaan. Ik ken je afkomst niet, maat er is ook een ras , meestal rond Azie, dat dit van nature al heeft. Daar komt alcoholisme dan ook niet voor! Zij breken alcohol zo snel af, dat de afbraakproducten in hoge dosis in het bloed komen en zo de typerende klachten geven. Misschien heb jij dit speciale gen ook wel, maar op z'n minst een hoge gevoeligheid. Groet, Gerard Alderliefste, verslavingsarts
30 december 2009
NIET GEVONDEN WAT U ZOEKT Stel een Vraag >