Ik ben namelijk zwanger en wou weten wat...

VRAAG

Ik ben namelijk zwanger en wou weten wat cannabis als effect heeft op mijn zwangerschap? Moet zeggen dat ik cannabis rook omdat dit nerveusiteit een beetje stil legt en het beter dan medicatie nemen om kalm tezijn niet? Kom niet aan andere drugs, alleen rook ik wel sigarreten. Nu is mijn vraag wat is het slechtste voor de buikbaby sigaretten of wiet? Als ik sigaretten rook is het meestal 1 pakje per dag als ik wiet rook is dat 3 stuks. Thanks for the info.

ANTWOORD

Dag vraagsteller, Het roken van tabak is slecht voor de baby. Nicotine en koolmonoxide leiden tot ontwikkelingsachterstanden bij de baby. Er is een grotere kans op het mislukken van de zwangerschap. Ook bij het roken van weed komen schadelijke verbrandingsprodukten vrij. Deze verbrandingsprodukten zijn schadelijk voor de baby. Je schrijft dat je bij het blowen veel minder tabak rookt. Het is wel goed dat je dan minder tabak rookt. Sommige onderzoekers beweren dat THC (de belangrijkste werkzame stof in weed) de kans op diverse vormen van kanker bij kinderen verhoogt. Verder zouden er door THC allerlei ontwikkelingsstoornissen optreden. De meeste andere onderzoekers ontkennen dit en willen aantonen dat er weinig tot niets aan de hand is. In dit soort verwarrende wetenschappelijke situaties zou ik het zekere voor het onzekere nemen en het kind niet aan THC blootstellen. <i><font color=yellow>Nog afgezien van alle risico's vraag ik mij af of een klein ongeboren kind het prettig vindt om in de baarmoeder te liggen spacen. THC dringt door tot in de placenta.</i></font> Groet, Martin Sijes 4226 Ik vraag me dus af, Als je elke dag aan het blowen ben en daar ineens mee stopt, zoals ik, wordt je dan drukker in de omgang? M'n vrienden worden namelijk helemaal moe van mij. Wat kan ik doen om wat rustiger te worden? Groetjes,
01 december 2012
NIET GEVONDEN WAT U ZOEKT Stel een Vraag >